MTV:n ja NRJ Finlandin radioiden mediamyynnit yhdistyvät
Järjestelyn ansiosta Suomen radiotoimialalle syntyy täysin uudenlainen toimija, jonka kautta tavoitetaan kolmen keskenään hyvin erilaisen radiokanavan kohderyhmät.
– MTV Radioiden kautta voimme tarjota monipuolisempia mainosratkaisuja media-asiakkaillemme. NRJ:n ja MTV:n asiakkaat tavoittavat yhä laajemman kuulijajoukon ja voivat kohdentaa mainontaansa tehokkaammin, MTV:n Kaupalliset toiminnot -yksikön johtaja Tomi Halonen summaa vaikutuksia.
Järjestelyn yhteydessä 12 NRJ Finlandin ja yhdeksän Radio Novan myynnin työntekijää siirtyy MTV:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Toimintojen yhdistyminen koskee vain radioiden myyntiä, ja sekä NRJ Finland että Radio Nova vastaavat jatkossakin itsenäisesti kanaviensa sisällöntuotannosta.
Lupaavia kokemuksia
Järjestelyn taustalla vaikuttavat NRJ Groupin saamat hyvät kokemukset yhteismyynnistä.
– NRJ on erittäin tyytyväinen uudesta yhteistyöstä Suomen johtavan digitaalisen mediatalon MTV:n kanssa. Olemme tehneet vastaavanlaista yhteismyyntiä menestyksekkäästi myös muilla markkinoilla, kuten Ruotsissa ja Norjassa. Olemme vakuuttuneita siitä, että yhdistyvät brändimme tarjoavat mainostajille tehokkaan ja houkuttelevan vaihtoehdon, NRJ:n kansainvälisten toimintojen toimitusjohtaja Richard Mazeret kertoo.
MTV:lle yhteistyö merkitsee jatkoa viime aikojen voimakkaalle uudistumiselle.
– Uudistukset tukevat strategiaamme, jonka mukaisesti tahdomme palvella media-asiakkaitamme yhdestä paikasta ja yhä monimediallisemmin. MTV haluaa rakentaa parhaan suhteen suomalaisiin, olipa kyse mainostajista tai yleisöstä, MTV:n toimitusjohtaja Heikki Rotko sanoo.
(Radio Nova)