Sosiaalisen median sankarit vuonna 2014 #3: Makkaraperunat vanhukselle tarjonnut nainen
Vuonna 2014 todelliseksi ilmiöksi nousivat arjen sankarien päivitykset teoistaan sosiaalisessa mediassa. Vaikka monet ovat kritisoineet sitä, pitääkö kaikista hyvistä teoista hehkuttaa sosiaalisessa mediassa, ovat kertomukset toimineet myös innoituksena muille tehdä hyvää. Hyviä tekoja kun koskaan ei maailmassa ole liikaa, eikö vain?
Syyskuun lopulla kuopiolainen Emma Kokkonen kertoi Facebook-päivityksessään asioinnista Hesburger-ravintolassa. Kokkonen näki kertomansa mukaan miten vanhempi mies pudotti vahingossa makkaraperunansa maahan. Kokkosen mukaan henkilökunta näki tapahtuman, mutta suhtautui vahinkoon vain naureskelemalla. Kokkonen kuitenkin puuttui asiaan.
– Päätin hetken mielijohteesta mennä miehen luokse ja kysyin, voisinko ostaa hänelle uudet ruoat. Menimme sitten kassalle yhdessä ostamaan uuden annoksen. Mies alkoi itkeä, halasi minua ja sanoi että kukaan ei ole koskaan tehnyt hänelle mitään niin hyvää, Kokkonen selittää.
//
Julkaisu käyttäjältä Emma Kokkonen.Tapahtuneesta nousi sosiaalisessa mediassa varsinainen makkaraperunagate, joka johti muun muassa Hesburgerin varatoimitusjohtajan Jari Vuotin anteeksipyyntöön yhtiön puolesta. Hesburger lähetti Ilta-Sanomien mukaan Kokkoselle myös kiitoskukat ja hyvityksen Kokkosen ostamista makkaraperunoista.
Yle puolestaan uutisoi, miten kuopiolaisessa Hesburgerissa työrauha oli mennyttä tapahtuman seurauksena.
– Tilanne on yllättänyt meidät täysin. Työntekijöihin on kohdistunut uhkauksia ja syytöksiä ennen kuin asianomaisia on edes kuultu. Työrauha yksikössä on mennyttä, Osuuskauppa PeeÄssän majoitus- ja ravitsemiskaupan toimialapäällikkö Ville Puustinen kertoi Ylelle.
Tällä hetkellä Kokkosen päivityksellä on lähemmäs 60 000 tykkäystä.
Kuva: Shutterstock
(Radio Nova, Facebook)