Kuva: Shutterstock
Eniten käytetyt hashtagit listattiin - arvaatko, mikä kiri ykköseksi tänä vuonna?
Seksuaalisen ahdistelun ehkäiseminen nousi puheenaiheeksi tänä vuonna Instagramissa.
Niin Instagramissa kuin Twitterissäkin on tapana käyttää aihetunnisteita eli hashtageja, joilla muutkin käyttäjävät voivat löytää samankaltaisia julkaisuja. Nyt Marie Claire-julkaisu on listannut tämän vuoden käytetyimmät aihetunnisteet.
Ykkönen ei tule monellekaan yllätyksenä. Jo viime vuoden aikana alkanut #MeToo -kampanja kampanjoi seksuaalista ahdistelua vastaan. Alkujaan kampanaja lähti liikkelle lokakuussa 2017, kun näyttelijä Alyssa Milano kertoi oman kokemuksen ja kehoitti myös muita kertomaan kohtaamastaan seksuaalisesta ahdistelusta kyseisellä aihetunnisteella.
#MeToo -hashtagia käytti tänä vuonna yli 1.5 miljoonaa käyttäjää pelkästään Instagramissa. Sen lisäksi aiheeseen liittyvä #TimesUp -aihetunniste oli seuraavaksi käytetyin . Sitä käytettiin liki 600 000 kertaa, kun taas #marchforourlives -tunnistetta hieman yli 500 000 kertaa.
#TimesUp -kampanja liitettiin vahvasti elokuva-alan työntekijöihin. Monet näyttelijät käyttivät aihetunnistetta Suomessakin, jotta he toisivat viestinsä esille, etteivät sulattaisi työympäristössään minkäänlaista seksuaalista ahdistelua.
Lue myös: Khloé Kardashianin muuttunut ulkonäkö herätti kysymyksiä - kauneusoperaatiot menivät liian pitkälle?
Lue myös: Näyttelijäkaunotar sanoutui irti #MeToo -kampanjasta Asia Argenton takia - "Se on oksettavaa"
Lue myös: #MeToo:n johtohahmo tyynnyttelee uusinta ahdistelukohua, jossa tekijä on nainen - somessa leimahti
Lähde: Marie Claire