Tämä suklaaklassikko on maistunut suomalaisille jo 119 vuotta — suosiolle ei näy loppua
Kyseessä ovat klassiset Mignon-munat. Aidot kananmunankuoret täytetään käsityönä yksi kerrallaan mantelipähkinä-nougattäytteellä, joka sisältää mantelia, hasselpähkinöitä, sokeria, kaakaovoita, vaniljaa ja kaakaomassaa. Mignon on myös Laaksosen suosikki. Näitä kestosuosikkeja valmistetaan vuosittain peräti 1,5 miljoonaa.
– Pääsiäisenä Fazer myy yli sata vuotta suosiossa olleita Mignon-munia. Mignon-munat tehdään edelleen täysin käsityönä ja ne ovat kiinnostaneet asiakkaita jo 119 vuoden ajan, Laaksonen kertoo.
Fazer on valmistanut herkkuja suomalaisille jo yli 120 vuoden ajan. Mikä tekee Fazerista niin menestyneen ja miten syntyy menestysresepti?
– Mahtavat tuotteet ja rakastetut brändit. Meillä on pitkä historia ja se on opettanut paljon. Tiedämme mikä on suomalaisten makupreferenssi, eli mistä suomalaiset tykkäävät, Fazerin markkinointijohtaja Reija Laaksonen kertoo Radio Novan haastattelussa.
Laaksosen mukaan, pitkän kokemuksen lisäksi on ylitettävä kuluttajien odotukset ja tuotteiden laadun tulee olla erinomainen. Näistä kaikista syntyy menestysresepti.
Fazerin tuotteiden suunnittelusta vastaa heidän oma tuotekehitystiiminsä. Lähtökohtana kaikelle suunnittelulle on kuluttajien tarpeet. Kauniit karkkipaperit ja pakkaukset ovat Fazerin Design-tiimin käsialaa. Myös kuuluisien taiteilijoiden design-töitä on nähty. Tove Jansson suunnitteli ensimmäisten Muumi-tuotteiden pakkaukset ja Akseli Gallen-Kallela suunnitteli 1900-luvun alkupuolella Fazerille yhden peltirasian.
Laaksosen mukaan pääsiäiseen kannattaa valmistautua sopivassa suhteessa hyvää ruokaa ja yhdessäoloa läheisten kanssa. Hänen mielestään pääsiäiskoristelujen tekeminen on hyvä tapa virittäytyä tunnelmaan.
Kuva: Shutterstock / Fazer
(Radio Nova)