Suomalaisten tv-yhtiöiden nettipalvelut suositumpia kuin Netflix tai HBO
Suomalaisten tv-yhtiöiden nettipalvelut ovat suositumpia kuin Netflix tai HBO, kertoo Viestintäviraston kuluttajatutkimus. Yli puolet katsoo ohjelmia mieluummin Katsomosta, Yle Areenasta tai Ruudusta.
Tänä vuonna Viestintäviraston kuluttajatutkimus sisälsi erillisen osion audiovisuaalisten palveluiden käytöstä. Tutkimuksesta selviää, kuinka paljon eri-ikäiset suomalaiset katsovat ohjelmia tv-yhtiöiden nettipalveluista tai esimerkiksi videoita YouTubesta.
Suomalaisten tv-yhtiöiden omia netti-tv-palveluita, kuten Yle Areenaa, MTV Katsomoa tai Nelosen Ruutua käyttää noin 60 prosenttia suomalaisista YouTubea katsoo runsaat puolet suomalaisista Tallenteita digiboksista tai tv:n kovalevyltä katsoo noin 40 prosenttia Tilausvideopalveluita, kuten Netflix, HBO, Filmnet, Viaplay, katsoo 25 prosenttia IPTV-palveluita 15 prosenttiaViestintäviraston kuluttajatutkimus toteutettiin puhelinhaastatteluina maalis- ja huhtikuun aikana, ja otos edustaa 15–79-vuotiaita suomalaisia. Kyselyyn vastasi 3000 henkilöä.