Suomalaisten tv-yhtiöiden nettipalvelut suositumpia kuin Netflix tai HBO
Tänä vuonna Viestintäviraston kuluttajatutkimus sisälsi erillisen osion audiovisuaalisten palveluiden käytöstä. Tutkimuksesta selviää, kuinka paljon eri-ikäiset suomalaiset katsovat ohjelmia tv-yhtiöiden nettipalveluista tai esimerkiksi videoita YouTubesta.
Suomalaisten tv-yhtiöiden omia netti-tv-palveluita, kuten Yle Areenaa, MTV Katsomoa tai Nelosen Ruutua käyttää noin 60 prosenttia suomalaisista YouTubea katsoo runsaat puolet suomalaisista Tallenteita digiboksista tai tv:n kovalevyltä katsoo noin 40 prosenttia Tilausvideopalveluita, kuten Netflix, HBO, Filmnet, Viaplay, katsoo 25 prosenttia IPTV-palveluita 15 prosenttiaViestintäviraston kuluttajatutkimus toteutettiin puhelinhaastatteluina maalis- ja huhtikuun aikana, ja otos edustaa 15–79-vuotiaita suomalaisia. Kyselyyn vastasi 3000 henkilöä.