Kuva: Shutterstock
Helsinki-Vantaan lentoasema sai kuudetta kertaa merkittävän tunnustuksen
Helsinki-Vantaan lentoasemaa on viime vuosina uudistettu.
Helsinki-Vantaan lentoasema on valittu jälleen asiakaskokemukseltaan Euroopan parhaaksi lentoasemaksi 15–25 miljoonan matkustajan kokoluokassa. Finavian kehittämä ja johtama Helsinki-Vantaa on voittanut palkinnon kuusi kertaa viimeisen seitsemän vuoden aikana.
Airport Service Quality -palkinnon myöntää vuosittain lentoasemien kansainvälinen kattojärjestö Airports Council International.
Kansainvälinen ASQ-tutkimukseen osallistuu vuosittain 400 lentoasemaa 94 maasta. Tutkimuksessa matkustajat arvioivat eri palvelukategorioita, kuten opastus, asiakaspalvelu, lähtöselvitys sekä ostos- ja ruokailumahdollisuudet. Helsinki-Vantaalla haastatellaan vuosittain noin neljää tuhatta lentomatkustajaa tutkimusta varten.
Helsinki-Vantaan lentoasemanjohtaja Ulla Serlenius Finaviasta sanoo, että asiakastyytyväisyys lentoasemalla on noussut pitkäjänteisesti ja vuoden 2024 tulos onkin lentoaseman historian korkein.
Helsinki-Vantaan lentoasemalla on viime vuosina uudistettu terminaalin lähtöaula, turvatarkastus, myymälät, ravintolat, tuloaula, pysäköinti ja matkakeskus. Myös Schengen-porttialueen lounge-tiloja on uudistettu ja alueelle on avattu parturi-kampaamo sekä apteekki lentoaseman aulaan.
- Helsinki-Vantaa on asiakaskokemukseltaan maailman parhaiden lentoasemien joukossa, ja palkinto on osoitus siitä, että matkustajamme ovat tyytyväisiä lentoaseman uudistuksiin. Jatkamme työtämme matkustajien toiveita ja trendejä tarkasti kuunnellen, Serlenius jatkaa.
Lue myös: Helsinki-Vantaan kiitorata 2 remonttiin - voi vaikuttaa kesän lentoihin
Lue myös: Aiemmin Allegro-nimellä tunnetut junat aloittavat liikennöinnin Helsingistä Turkuun ja Ouluun
Lähde: Finavia