Teoston tutkimuksen mukaan suosikkiartistien kirjo on valtava.
Tiktok on noussut perinteisen radion rinnalle uuden musiikin löytämisen kanavana, kertoo tuore tutkimus.
Euroviisut ja UMK näkyvät listalla.
Teosto on julkaissut uuden ohjeistuksen tekoälyllä tuotettuun musiikin liittyen. Ohjeistus määrittää, minkälaisia teoksia voi rekisteröidä Teoston rekisteriin.
Syrjintä saattaa esiintyä esimerkiksi palkkaeroina tai epäasiallisena kohteluna.
Voittosumma 40 000 euroa voidaan jakaa enintään neljän voittajateoksen kesken.
Elokuvan on ohjannut J-P Valkeapää.
Radio Novan Päivässä Niina sekä tuottaja-Nea saivat haasteen kuulijalta. Nykyajan reissuvihkoon päätyy tänä päivänä enemmän tietoa kuin ehkä vanhemmat tarvitsisivat ja heräteostosten hyödyllisyys jakaa mielipiteitä. Viikolla saatiin myös odottaa jännittävää perheuutista Niinaan liittyen.
Teoston keräämien esitystietojen mukaan Lauri Tähkän Palavaa vettä kuultiin kaikkiaan 11 500 kertaa radiossa, tv:ssä sekä keikoilla.
Huhtikuussa jaetaan Teosto-palkinto, joka on yksi Pohjoismaiden suurimmista taidepalkinnoista. Palkinto annetaan vuosittain yhdelle tai useammalle uudelle kotimaiselle musiikkiteokselle.
Digitalisoituminen muuttanut artistien tapaa tienata. Suomessa julkaistaan rahapeli, joka on tehty tiiviissä yhteistyössä kotimaisen musiikkiteollisuuden kanssa.
Suomalaiset suosivat ilmaispalveluita – muissa Pohjoismaissa korostuu sisältö ja käytettävyys. Ystäväpiirillä on suuri vaikutus siihen, mitä nuori kuuntelee.
Kahdettatoista kertaa tänä vuonna jaetun Teosto-palkinnon sai Mikko Hassinen teoksistaan levyllä Elektro GT. Tunnustuspalkinnon voittaja palkittiin 25 000 eurolla. Teosto-palkinnon voittaja julkistettiin Musiikkitalossa torstaina 9. huhtikuuta.
Tämänvuotisen Teosto-palkinnon saajiksi on valittu kuusi esiraadin valitsemaa teosta tai teoskokonaisuutta. Joukossa on myös Radio Novassa paljon soittoa saanut Olavi Uusivirta albumillaan Ikuiset lapset. Myös ylistetty Pepe ja Saimaa -albumi on ehdolla.
Teoston joulukuun tilityksessä 12.12. kotimaisille musiikintekijöille ja -kustantajille on maksettu 4,5 miljoonaa euroa korvauksia heidän musiikkinsa käytöstä.
Sosiaalinen media on noussut merkittäväksi osaksi musiikin kulutusta. Suomalaisista 15–25-vuotiaista 48 % jakaa linkkejä musiikkikappaleisiin sosiaalisessa mediassa. Koko väestön osalta luku on 30 %, kertoo Teosto.